آخرین زمان

ای رهبر حق شناس و آگاهم __تا لحظه مرگ با تو همراهم__امروز که راه عشق پر پیچ است__حکم آنچه تو میکنی دگر هیچ است

 
احمدی نژاد یک اصلاح طلب است
نویسنده : - ساعت ۱٠:۱۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/٤/٢٤
 

باز هم اظهار نظری بی پایه که نه تنها حاکی از بی مطالعه گی رئیس جمهور است بلکه نشان از حلقه افراد دور ایشان و طرز نگرش واقعی او که به اصلاح طلبان شبیهتر است تا اصولگرایی دارد در جمع نمایندگان رهبری در دانشگاهها منعقد شد

دکتر احمدی‌نژاد در همایش مسوولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فرموده‌اند زمانی کراوات زدن را عده‌ای مسخره می‌کردند، درحالی که هیچ‌یک از مراجع فتوایی بر اشکال شرعی کراوات نداده‌اند

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در اجوبه خود بر جایز نبودن استفاده از کراوات تاکید کرده اند و رئیس جمهور با اظهارات اصلاح طلبانه خود در میان نمایندگان نهاد رهبری نشان دادند تا چه حد به مسائل دینی آگاه هستند و تا چه حد ولایت پذیر

این در حالی است که آقای احمد خاتمی هم به این اضهارات واکنش نشان داده اند:

احمد خاتمی: آقای احمدی نژاد کراوات جایز نیست
یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه‌ قم از رییس‌جمهور که مدیریت کلان کشور را بر عهده دارد تقاضا ‌کرد از ورود به مسائل چالش‌زا در حوزه‌ دینی خودداری کند.وی با یادآوری این‌که «دکتر احمدی‌نژاد در همایش مسوولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها فرموده‌اند زمانی کراوات زدن را عده‌ای مسخره می‌کردند، درحالی که هیچ‌یک از مراجع فتوایی بر اشکال شرعی کراوات نداده‌اند» خاطرنشان کرد: من به ایشان عرض می‌کنم؛ بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید هستند که تاکید بر اجتناب از کراوات زدن کرده‌اند، از جمله مقام معظم رهبری که فتوای ایشان در مجله نصیحت شماره 154 آمده است که فرموده‌اند زدن کراوات و بستن پاپیون چون تقلید از فرهنگ مهاجم غیرمسلمین است، جایز نیست.

و اما یک جمله از خاتمی ملعون که نشان میدهد در اصول با احمدی مشکلی ندارد و جنگشان از نوع زرگری است:
سخنرانی خاتمی در 16 آذر 78 در دانشگاه تهران:
" نباید دانشگاه ما و استاد ما و جوان جامعه ما، به نام تراشیدن ریش و مدل لباس متهم شود و کسانی به عنوان نسل انقلاب همه را متهم کنند.

****************************************************
احمدی نژاد آن چیزی نبود که ما میخواستیم
****************************************************
این را هم اضافه میکنم برای اون دسته از دوستانی که هنوز کور کورانه احمدی نژاد را میپرستن
یادتان هست آقای مصباح را چقدر تخریب کردند و چه شایعاتی در مورد ایشان برای حمایت از احمدی نژاد ساختند؟
حالا کار به جایی رسیده که ایشان هم به حرفهای احمدی نژاد اعراض کرده اند البته برای بار دوم که متن کامل آن را در ادامه مطلب میتوانید بخوانید ضمن اینکه در این مطلب ضمن ارائه سایت مشایی و مطلبی مشابه با سخنان احمدی معلوم شده کی این حرفها را یادش میده
*****************************************


اعتراض مجدد نشریه آیت الله مصباح به اظهارات احمدی نژاد


ما خوب می‌دانیم این جزو تعالیم است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشکار کرد و از منکر دور نگه داشت. این به‌جای خود درست، اما با شیوع منکرات و با تظاهر به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکب منکر را نصیحت و هدایت می‌کند اما حد هم برای او می‌گذارد.
تابناک: هفته نامه پرتو سخن که متعلق به تشکیلات زیر نظر آیت الله مصباح یزدی است، در شماره اخیر در یادداشتی به مواضع رئیس جمهور و اظهارات اخیرش درباره عفاف و حجاب اعتراض کرد.

هفته نامه پرتو سخن نوشته است:

مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی رئیس جمهور در هفته جاری حاوی نکاتی جالب و جذاب بود که در حد خود شایان تقدیر است ولی مع‌الأسف ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و موضوع عفاف و حجاب بر همان اظهارات قبلی خود تأکید کرد و گفت:

«اظهار نظر من صریح و همان چیزی بود که در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کردم و اکنون نیز همان را اعلام می‌کنم.» دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که مباحث فرهنگی کار فرهنگی می‌خواهد، تصریح کرد که گروه‌های سازمان‌یافته اقدامات تخریبی انجام می‌دهند، باید با آن‌ها برخورد اطلاعاتی و قانونی صورت گیرد و هیچ کس نباید کار غیرقانونی انجام دهد.

رئیس جمهور قبلاً در گفت‌وگو با آقای حیدری که در تاریخ 23/3/89 از شبکه یک پخش شد، در پاسخ به سؤال وی مبنی بر این‌که در موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف بعضاً زنان متهم ردیف اول هستند و اکنون شاهد مباحثی نظیر گشت نسبت یا برخورد با دو تار موی زنان در خیابان‌ها با جریمه‌های نقدی هستیم اظهار داشت: «این موارد هیچ ربطی به دولت ندارد و دولت واقعاً در آن‌ها هیچ دخالتی ندارد و ما این موارد را توهین می‌دانیم که از یک زن و مرد در خیابان سؤال شود که چه نسبتی با هم دارید.»

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که نوع برخوردها با مردم عادی باید انسانی و فرهنگی باشد، تصریح کرد: «برخی به امر به معروف اشاره می‌کنند که حرف درستی است. اما قبل از آن باید یک پدیده‌ای در جامعه معروف شود که عموم جامعه آن را کار خوبی بدانند. در این شرایط می‌توان به مردم گفت که این کار، کار خوبی است و شما هم آن را رعایت کنید.» وی در ادامه اظهار داشت: «ارزش‌های انسانی تنها با محبت منتقل می‌شود؛ اما اگر فردی اصرار داشته باشد که به‌صورت سازمان‌یافته و شبکه‌ای با ارتباط با بیگانه یک نمایش تخریبی در جامعه بدهد و ذهن جوانان را مخدوش کند با آن برخورد خواهد شد.»

درباره اظهارات رئیس جمهور در گفت‌وگو با شبکه یک که در مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی اخیر بر آن تأکید شد، از باب ضرورت «النصیحه الائمه المسلمین» نکاتی را خیرخواهانه متذکر می‌شویم.

1-‌ براساس اصول 113، 121 و 122 قانون اساسی، رئیس جمهور مسؤولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود به‌عهده دارد و سوگند یاد کرده است که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازد.

طبق اصول فوق، رئیس جمهور یک نظریه‌پرداز دینی نیست، بلکه مجری نظریاتی است که طی قانون یا حکم ولی فقیه به وی ابلاغ می‌شود. درست به همین دلیل است که در نوک قله حرم نظام اسلامی، فقیه جامع‌الشرایط و کارشناس دین قرار دارد. آقای رئیس جمهور خوب است به این نکته اساسی توجه داشته باشند که یکی از عوامل اصلی انحراف برخی مسؤولان سابق، همین خلط میان مبحث نظریه‌پردازی و مقام اجرا بوده است. دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره حجاب و عفاف به‌عنوان فقیهی که در قله هرم نظام اسلامی قرار دارد و همه قوای سه‌گانه طبق اصل 57 قانون اساسی می‌باید زیر نظر ایشان انجام وظیفه کنند، روشن و مشخص است.

ایشان درباره اظهارات مشابه آقای خاتمی رئیس جمهور سابق که همواره بر روی واژه «محبت» تأکید می‌کرد و از بکارگیری خشونت بر ضد مجرمان و متعدیان به حقوق مردم هشدار می‌داد، فرمودند: « ما خوب می‌دانیم این جزو تعالیم است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشکار کرد و از منکر دور نگه داشت. این به‌جای خود درست، اما با شیوع منکرات و با تظاهر به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکب منکر را نصیحت و هدایت می‌کند اما حد هم برای او می‌گذارد. با صرف زبان و توصیه نمی‌شود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوی سیر فحشاء را بگیرد.» (مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خاتمی)

ایشان در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی هم درباره ضرورت برخورد با مفاسد اجتماعی فرمودند: «در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی‌توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت و عفاف خارج می‌کنند باید برخورد قوی و صحیح انجام شود» بی‌تردید، انتظار مردم متدین و انقلابی که به رئیس جمهور رأی داده‌اند این است که پس از حکم قطعی ولی فقیه زمان در مسأله فوق، رئیس جمهور ولایی همه همتش را صرف اجرای دستور جانشین امام زمان(عج)نماید؛ نه این‌که در برابر این نظر صریح، نظر خودش را مطرح نماید و بگوید: «ارزش‌های انسانی تنها با محبت منتقل می‌شود»!

2-‌درباره این نکته که امر به ‌معروف باید نسبت به موضوعی صورت بگیرد که قبل از آن در جامعه معروف شده باشد و عموم مردم جامعه آن را کار خوبی بدانند، یا نهی از منکر در جایی است که امری در جامعه «منکر» باشد و همه مردم آن را زشت بدانند، ظاهراً میان عرف و شرع خلط فاحش صورت گرفته است. آن‌چه در شرع مقدس بر آن تأکید شده، معروف و منکر عرفی نیست؛ بلکه معروف و منکر شرعی است که شارع مقدس آن را معروف یا منکر دانسته باشد. درست به همین دلیل است که پیامبران و امامان معصوم از منکراتی که در جامعه رواج داشت، نهی می‌کردند و به معروف‌هایی که ترک می‌شد امر می‌کردند، هر چند مردم آن را منکر یا معروف نمی‌دانستند، امام حسین(ع) درباره دلیل قیام خونین کربلا می‌فرمایند: «ارید ان آمر بالمعروف وانهی عن‌المنکر». این درحالی است که قبل از آن زبان به گلایه گشوده، فرموده‌اند اوضاع زمان تغییر کرده و معروف و منکر جایشان را عوض کرده‌اند. به راستی اگر قرار باشد امر به معروف در جایی صورت بگیرد که آن موضوع در جامعه معروف باشد، عملکرد امام حسین(ع) را چگونه باید توجیه کرد؟!

3- به نظر می‌رسد این‌گونه اظهارات مربوط به اعتقادات شخص رئیس جمهور نیست بلکه در سایه مشاوره با برخی مشاورانی حاصل می‌شود که از سوی بزرگان بارها درباره آن‌ها هشدار داده شده است. آقای مشایی در سایت شخصی‌اش آورده است: «این حرف‌هایی که بنده می‌زنم عین آموزه‌های دینی است. هر کسی شک دارد برای بحث 100 ساعته آماده هستم. صدا کنید بگویید مشایی چه می‌گویی؟ تا بگویم تو هم لذت می‌بری، این عین آموزه‌های دین است... تاریخ را نگاه کنید. آیا پیامبر برای انتقال پیامش به کسی زور گفت، کسی را مجبور کرد؟ به تمام نمازهایی که خوانده‌ام قسم می‌خورم منطقی‌ که صف بندی می‌کند باطل است، باطل است، باطل.» وی در بخش دیگری می‌گوید: «می‌گویند صف بندی مؤمن و کافر وجود دارد. این صف‌بندی وقتی اصالت دارد که فرصت‌ها را برای انتخاب انسان‌ها فراهم بیاورید و انسان‌ها به مفهوم واقعی، آزادی انتخاب خود را انجام دهند. این‌که مسلمان‌ها بگویند کار ما درست است، بقیه اشتباه می‌گویند؛ یعنی 5/5 میلیارد انسان را از دایره انسانیت خارج کنیم...» 30 مرداد 87، www.mashaei.ir

نظریه پردازی دینی و سخنان خود را عین آموزه‌های دین دانستن و تأکید بر این که اساس دین همان محبت است و جبر و برخورد وجود ندارد، از جمله مواردی است که مشایی بر آن اصرار می‌ورزد؛ این در حالی است که مشایی تخصصی در هیچ یک از رشته‌های دین شناسی ندارد.

5- نکته دیگری که باید در گفت‌وگوی رئیس جمهور با آقای حیدری مورد نقد قرار گیرد و حق آن بود که آقای دکتر احمدی‌نژاد نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌داد، سؤال بی‌مبنای وی بود که «اکنون شاهد مباحثی نظیر گشت «نسبت» یا برخورد با دو تار موی زنان در خیابان‌ها با جریمه‌های نقدی هستیم» [البته براساس گزارش سایت جهان این سؤال را یکی از همراهان رئیس جمهور به آقای حیدری داده است تا از رئیس جمهور بپرسد] و آقای رئیس جمهور در پاسخ گفته است: ما این موارد را توهین می‌دانیم و هیچ کس حق ندارد در این موارد از مردم سؤال کند. به‌راستی آیا این سؤال، واقعیت امروز جامعه ماست؟

ظاهراً این سؤال مربوط به دوران اول انقلاب بوده است که گاهی برخی افراد با موارد این‌چنینی برخورد می‌کرد. امروز بحث از بیرون بودن دو تار مو نیست؛ بلکه سخن از این است که چند تار موی برخی زنان پوشیده است! آیا قراردادن شال رنگی پنج سانتی در وسط سر در حالی که موهای زن از پشت سر و جلو کاملاً مکشوف است، همراه با آرایش غلیظ و پوشیدن لباس‌های تنگ و بدن‌نما را می‌توان از مصادیق حجاب دانست؟! و آیا یک مجری حق دارد موضوعی را که وجود خارجی ندارد (گشت نسبت) در برنامه پربیننده مصاحبه با رئیس جمهور مطرح کند و طوری وانمود شود که در جامعه ما چنین چیزی رواج دارد؟! این در حالی است که ارتباطات دوستانه میان دختر و پسر در برخی مجامع در حالی‌ تبدیل شدن به عرف است!

6- تفکیک میان بدحجابی سازمان‌یافته و شبکه‌ای مرتبط با بیگانه با بدحجابی غیر سازمان یافته براساس کدام مبنا صورت گرفته است؟! در کجای شرع مقدس و یا فتوای کدام مرجع تقلید، میان این دو نوع بدحجابی یا بی‌حجابی تفکیک شده است؛ تأثیر زیان‌بار زن بدحجاب یا بی‌حجاب بر اخلاق جامعه بسیار روشن است و در این جهت میان بی‌حجابی سازمان‌یافته و غیرسازمان یافته تفاوتی نیست. براساس آمارهای موجود، عامل بیش از پنجاه درصد طلاق‌های کشور بدحجابی است. ثانیاً بر فرض صحت تفکیک فوق، پلیس و مردم چگونه می‌توانند تشخیص دهند که فلان زن بی‌حجاب یا بدحجاب، عضو یک شبکه سازمان یافته است یا سازمان نیافته؟

یادداشت نویس پرتو در بند بعدی مطلب خود با تاکید بر ارادت خود به رئیس جمهور و دولتش و اذعان اینکه چقدر طرفدار دولت است نوشته: 7- تردید ندارم که آقای احمدی‌نژاد علاقه و ارادت این‌جانب را نسبت به خودشان قبول دارند و در رسانه‌های مختلف مرا طرفدار جدی احمدی‌نژاد معرفی می‌کنند البته به داشتن چنین رئیس جمهوری افتخار می‌کنم چرا که در 5 سال ریاست جمهوری ایشان، کشور در عرصه‌های مختلف از جمله تحقق عدالت و آبادانی نقاط محروم گام‌های بلندی برداشته است؛ ولی این به معنای آن نیست که چشم خود را بر روی نقاط ضعف بسته، خیرخواهانه تذکر ندهیم. امیدواریم رئیس جمهور عزیز‌ با تکیه بر همان شعارهای انتخاباتی که در رأس آن‌ها شعار «پیش به سوی دولت اسلامی» بود، در جهت اجرایی‌کردن منویات مقام معظم رهبری که همان آموزه‌های مذهب رسمی کشور است، تلاش کنند و خطای خود را نسبت به این موضوع اصلاح نمایند.

8- گاهی درباره عدم دخالت نیروی انتظامی در برخورد با افراد بدحجاب گفته می‌شود که وظیفه نیروی انتظامی, برخورد با مسائلی است که جنبه امنیتی دارد و موضوع بدحجابی, از مسائل امنیتی نیست پس نیروی انتظامی حق برخورد با آن را ندارد.

پاسخ این شبهه این است که نیروی انتظامی به‌عنوان پاسدار سلامت محیط جامعه مسوول برخورد با پدیده هایی است که خلاف شعائر اسلامی می‌باشد از این رو همانگونه که حق برخورد با پدیده روزه خواری در ماه مبارک رمضان را دارد حفظ حجاب نیز از مصادیق روشن شعائر اسلامی است و باید با حریم شکنان آن برخورد شود و از جو سالم جامعه محافظت گردد.

گفتنی است، اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره عفاف و حجاب با واکنش های بسیار منتقدان و حامیان دولت مواجه شده و همه این افراد در مصاحبه ها و سخنان خود به رئیس جمهور اعتراض کرده اند.


 
comment نظرات ()